سئوالات متداول رومینگ
در این بخش از سایت شارژ شو سوالات متداول رومینگ همراه اول را برای شما جمع اوری کرده اییم
امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.
آیا برای استفاده از سرویس های رومینگ نیازی به فعالسازی می باشد؟
جواب : سرویس رومینگ همراه اول بر روی سیم کارتهای دائمی و اعتباری قدیم به صورت پیش فرض فعال می باشد.
لازم به ذکر است دارندگان سیم کارتهای دائمی با پیش شماره ۹۱۰ می توانند با مراجعه به دفاتر بخش خصوصی
و پرداخت یک قبض علی الحساب حداقل ۵۰۰۰۰۰ ریال نسبت به فعال سازی سرویس رومینگ اقدام نمایند.
همچنین سیمکارتهای دائمی دایری جدید از تاریخ ۳۰ مرداد ۹۲ فاقد سرویس رومینگ هستند
و برای فعالسازی این سرویس، لازم است با مراجعه به مراکز تلفن ثابت و پر نمودن فرم احراز هویت نسبت به فعال سازی رومینگ اقدام نمایند .
آیا مبنای محاسبات هزینه رومینگ مانند مکالمات داخل کشور بر اساس ثانیه است ؟
جواب: خیر هزینه مکالمات در هنگام استفاده از سرویس رومینگ بین الملل بر مبنی دقیقه محاسبه میگردد
و برای مکالمات کمتر از یک دقیقه هزینه کامل یک دقیقه مکالمه مطابق با تعرفه اعلام شده
و برای مکالمات کمتر از دو دقیقه هزینه کامل ۲ دقیقه و … محاسبه خواهد شد .
همپوشانی چیست و چگونه می توان در نقاط مرزی از همپوشانی رومینگ جلوگیری کرد ؟
جواب : در نقاط مرزی به دلیل پوشش شبکه اپراتور های کشور های همسایه امکان update شدن با شبکه های مذکور و استفاده از سرویس رومینگ بین الملل وجود دارد که علی رغم عدم خروج از کشور هزینه های رومینگ برای تلفن در صورت برقراری تماس محاسبه خواهد شد به منظور مرتفع نمودن این مشکل تنظیمات جستجوی شبکه گوشی خود را از حالت اتوماتیک خارج و شبکه همراه اول IRTCI – ۴۳۲۱۱ را به صورت دستی (manual) انتخاب نمایید .
دلیل تکرار شماره ۹۱۱۰۰۵۰۰ در ریز مکالمات چیست؟
جواب: در هنگام استفاده از سرویس رومینگ بین الملل کلیه پیامک های ارسالی
و دریافتی از مرکز SMS CENTER همراه اول با شماره ۹۱۱۰۰۵۰۰ عبور می کنند لذا در ریز مکالمات رومینگ در فیلد مخاطب همواره شماره مذکور درج می گردد .
چرا شماره های مخاطب در ریز مکالمات را نمی شناسم؟
جواب: در بسیاری از موارد امکان ثبت شماره مخاطب تماس گیرنده برای اپراتور کشور میزبان وجود ندارد
لذا در فیلد مخاطب برای تماس های دریافتی؛
شماره یک مرکز تماس مربوط به اپراتور که تماس را به سمت رومر هدایت می کند ثبت می شود و یا در بعضی موارد نیز هیچ شماره ای در ج نمی گردد .
چرا زمان شروع مکالمات با هم تداخل دارد؟
جواب : چنانچه مشترکی هنگام انجام مکالمه تماس دیگری را دریافت و به آن پاسخ دهد
و یا تماس اول را نگه داشته و اقدام به تماس مجدد نماید (call hold ) شروع زمانی مکالمه دوم در داخل مدت زمان مکالمه اول ثبت شده وباهم تداخل پیدا می نماید.
این تداخل زمانی در داخل کشور هنگاه برقراری دو مکالمه همزمان نیز اتفاق می افتد و مشترک می تواند تا سه مکالمه همزمان داشته باشد.
آیا برای دریافت تماس هزینه ای محاسبه می شود ؟
جواب: بلی به ازای هر دقیقه تماس دریافتی از رومرها هزینه مطابق با تعرفه های اعلام شده
در سایت شرکت از مشترکین دریافت خواهد شد. این هزینه با توجه به کشور مقصد متفاوت خواهد بود .
آیا دریافت پیامک هزینه دارد؟
جواب :خیر دریافت پیامک هیچ هزینه ای نداشته و رایگان است.
آیا روشن نمودن گوشی تلفن همراه در کشوری دیگر شامل هزینه می گردد؟
جواب :خیر روشن نمودن گوشی هیچ هزینه ای نداشته و رایگان است.
مشترکین میتوانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای پیامک دریافت و شماره تماس گیرنده را روی صفحه گوشی خود ملاحظه نمایند .
با تلفن دائمی تا چه مبلغی می توان مکالمه رومینگ انجام داد؟
جواب: مشترکین سیم کارت های دائمی به انداره میزان ودیعه خود می توانند مکالمه انجام دهند لازم به ذکر است
به دلیل زمانبری ارسال اطلاعات از جانب اپراتورو احتساب آن به حساب مشترک معمولا هزینه مکالمات بیش از میزان اعلام شده خواهد بود
اما پس ازدریافت اطلاعات و در صورت مشاهده افزایش کارکرد بیش از میزان ودیعه تلفن قطع خواهد شد .
آیا امکان مکالمه بیش از حد مجاز تعیین شده وجود دارد؟
جواب: بله مشترکین سیم کارتهای دائمی میتوانند پرداخت یک قبض علی الحساب بستانکاری به میزان مورد نیاز نسبت به بستانکار نمودن حساب تلفن همراه خود اقدام نمایند
به عنوان مثال چنانچه مشترک ۵۰۰۰۰۰۰ ریال پرداخت نماید با ۲۰۰۰۰۰۰ ریال حد مجاز ودیعه ،
مشترک به میزان ۷۰۰۰۰۰۰ ریال مجاز به استفاده از تلفن همراه و سرویس رومینگ بین الملل در خارج از کشورمی باشند.
چگونه می توان از تعرفه مکالمات رومینگ مطلع گردید؟
- جواب :
- * سامانه پیامکی ۸۰۷۰
- * سامانه پیامکی ۹۹۰۰۰۹
- * سایت شرکت ، بخش تعرفه مکالمات رومینگ بین الملل